Přejít k obsahu webu

Předvolební palubní deník č. 1 – Pátek 10. září 2010 – 35 dnů do voleb

09/09/2010

Vzhledem k tomu, že počet nesmyslů objevujících se s blížícími se volbami tu i onde, roste raketovou rychlostí, zkusím průběžně během kampaně komentovat, co se kde píše o té brněnské.

Po středečním kýblu splašků, mne  ve čtvrtek  zaujaly dvě věci. Za první – hodnocení reklamních kampaní jednotlivých politických stran v Deníku. Naleznete jej zde.  Musím se přiznat, že mne žurnalistická metoda – citování „experta“ baví víc než Česká soda. Od dob, kdy se 90. letech v České televizi vyjadřoval ke každé ptákovině průkopník slepých uliček Jiří Pehe, není lepší humoristický formát.  V Deníku to ve čtvrtek předvedl reklamní expert Jan Ptáčník z reklamní agentury Adbros.

Například ke kampani brněnské ODS řekl: „…Je málo komunikačně agresivní. Plní spíš připomínací funkci pro jejich pravidelné voliče…“.

Komické.  O větu dál se v článku připomíná, že kampaň odstartovala v pondělí, ale panu expertu Ptáčníkovi se vyrazil názor už po dvou dnech.  Nikdo mu asi neprozradil, že horká předvolební kampaň odstartovaná tento týden má několik fází, v nichž se styl a komunikace mění.

Tou druhou věcí co pobavila nejenom mne je Onderkovo video.  Ač z opačného politického tábora, musím uznat, že se mi velmi líbí.  Vtipně udělané, uvolněné, s mírnou nadsázkou. Pominu samozřejmě základní marketingové pravidlo, které říká, že špatný produkt se nedá dobře propagovat a uznám volebnímu týmu brněnských sociálních demokratů, ať už ho vede Jaroslav „Aero“ Tvrdík, nebo kdokoliv jiný, kladný bod za video. Jen si myslím, že virální marketing, který počítal s tím, že se video bude šířit webem tak nějak samovolně nepočítal s jednou věcí, která se samozřejmě nabízela. A to je parodie celého předvolebního šotu.

(Pro svého kamaráda Jirku sem speciálně dávám verzi s titulky, aby se mohli pobavit nejen Brňáci).

V době, kdy se stříháním videa a jeho publikováním na youtube zabývají už i děti na základce, bylo otázkou dní, kdy se objeví varianta pro primátora nepříliš vstřícná.  Vzpomínkou budiž podobný dopad billboardu Stanislava „geniálního investora“ Grosse, jehož předvolební heslo „Jsem sociální demokrat,  Myslím to upřímně“ posloužilo na webu k různým soutěžím o nejvtipnější variantu Standovy upřímnosti.  Surňákova agentura CRANE to tehdy na podzim roku 2004 také myslela poněkud jinak.

komentáře 3 leave one →
  1. Vitku, na stotisickrat dekuji permalink
    10/09/2010 06:16

    Udelal si mi radost, ted terpve vim o co jsem uchozen a to nemluvim, jen o Onderkovi, ale tak nejak obecne…..:-D

    • Vitku, na stotisickrat dekuji permalink
      10/09/2010 06:17

      Tedy ne samozrejme ne uchozen, ale ochuzen…..uchozen musi bejt ten mopsik

Trackbacks

  1. Předvolební palubní deník č. 11 – Úterý 28. září 2010 – 17 dnů do voleb « Nejen o Brně a Jižní Moravě

Napsat komentář